jueves, 5 de agosto de 2010

Ja n'hi ha prou!


L'altre dia vaig agafar el tren per tornar de Girona a Sant Pol, com ja he fet altres vegades; l'única diferència està en què aquesta vegada vaig arribar a l'estació sense saber a quina hora passava el tren i, tant bon punt arribo sento: "Rodalies, procedent de Portbou, destinació Barcelona Sants, via 1. És a punt de sortir", motiu pel qual no vaig agafar bitllet, sinó que vaig pujar corrents les escales per no perdre el tren.


Vaig aconseguir pujar al tren i, després d'haver parat a totes i cadascuna de les estacions per les que passàvem (fins i tot a Riudellots!), quan ja només en faltava una per arribar a Maçanet-Massanes, una estació a 3 km del poble més proper on hauria de fer transbord i pujar a un altre tren que no surt fins al cap de mitja hora, apareix el revisor i em demana que li ensenyi el bitllet.


Li explico que no tinc bitllet i, amb molta honradesa, n'hi demano un de Girona a Sant Pol de Mar amb Carnet Jove, tot i que podia haver dit que acabava de pujar a Caldes de Malavella i baixava ara mateix a Maçanet. El revisor em dóna el bitllet i em demana 4'20€; jo, extranyat, miro el bitllet d'anada que encara guardava a la cartera i veig 2'80€. Li pregunto molt amablement si s'ha recordat del descompte pel Carnet Jove, però em respon que aquest descompte només es pot fer quan compres el bitllet a l'estació. Li pago el que dec i em poso a cavil·lar.


Entenc que no em vulguin fer el descompte un cop ja sóc al tren, només faltaria! El que no entenc és com ens poden estar robant de manera tant descarada i que ningú es queixi! Per fer una simple comparació: un Ryanair de Girona a Madrid pot arribar a costar, si trobes una bona oferta, 2'99€. És cert que el servei que ofereix Ryanair no és el millor, però tampoc ho és el de la Renfe! Poden cobrar-me gairebé 5€ per fer un trajecte de només 50 km en una hora i mitja? Sembla que sí. I després s'atraveixen a promoure campanyes perquè s'utilitzi el transport públic...


Vist això sembla que l'única opció és agafar el cotxe, però també aquí sembla que ens roben: tots els impostos que se suposa que es paguen per millorar les carreteres, on són? Algú sap quants anys fa que estan parades les obres de la N-II, a l'alçada de Caldes? Ja n'hi ha prou de què se'ns tracti així!

1 comentario:

mòmo dijo...

Molt ben dit. Ara, si vols aconseguir alguna cosa, em sembla que val més que resis un parenostre a sant Judes Tadeu...