viernes, 27 de agosto de 2010

Una ciutat curiosa

Com ja he dit al Facebook, què es pot esperar d'una ciutat l'emblema de la qual és XXX? La veritat és que, qui més qui menys, tots coneixem Amsterdam, i hem sentit a parlar del que hi ha, és a dir que si a l'arribar et trobes amb un emblema com aquest...
No obstant, després d'informar-me una mica, he descobert que volen representar les 3 creus de Sant Andreu, qui va ser crucificat en forma de X, no com Crist. També hi ha una tradició popular que associa aquestes 3 creus a les 3 catàstrofes que ha passat la ciutat: inundació, incendi i pesta.

Fins aquí la història; ara nosaltres:
Després del retard del tren, vam arribar tant afamats que, tot i que ens havíem proposat no menjar més hamburgueses, vam dirigir-nos al Burger King sense pensar-nos-hi massa. Un cop ja havíem saciat el nostre estómac, vam anar cap al barco-casa dels oncles d'en Climent, als quals torno a agrair la seva hospitalitat. Fins aquell moment, no havíem tingut massa problemes amb el transport públic, ja que a la majoria de països no coneixen els aventatges de l'InterRail Global Pass, així que els dèiem que teníem bus gratuït i ens deixaven passar, però aquí a Amsterdam no ha sigut així: per anar de l'estació al barco (un trajecte de 30 minuts, caminant) ens van fer pagar 2,60€. Després d'això vam veure clar que el que calia fer era llogar una bicicleta, i així ho vam fer.

D'aquesta manera, ens hem pogut moure amb facilitat i hem visitat parcs, museus i carrers d'aquesta ciutat maca per turistes, però rara per viure-hi.

Pel que fa al barco, es tracta d'un antic vaixell de mercancies al qual han tret el motor i l'han remodelat de tal manera que s'hi pot viure perfectament. Com que no té motor, tenen una barca més petita amb la qual es mouen pels canals, cosa que vam fer també nosaltres.

Aquí us deixo, camí de Brussels...